ေခ်ာကလက္အက္ေဆး

ေခ်ာကလက္အက္ေဆး
gravatar

အရူးတစ္ပိုင္း



အရူးတစ္ပိုင္း

            အရူး။ အရူးလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ လူေတြက ရင္႔ရင္႔သီးသီး ေျပာတယ္လုိ႔ ယူဆၾကမယ္။ ဟုတ္တယ္။ အရူးလုိ႔ ေျပာတယ္။ အရူးဟာ အရူးပါပဲ။ လူတိုင္းဟာ အရူးစိတ္ရွိေနတယ္လို႔ ဘုရားေဟာ ရွိတာေတာ႔ ဟုတ္ပါရဲ႕။ အရူးစိတ္ရွိတာေပါ႔။ Psycho Problem ေလးေတြ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို ရွိေနၾကတဲ႔ လူေတြ နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ႔ ေလာကအသိုင္းအ၀ိုင္းပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီ Psycho Problem ေတြ သိပ္ကို ျပင္းထန္လာရင္ေတာ႔ လူဟာ အရူးလံုးလံုး ျဖစ္သြားတာပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ရူးမသြားေစဖို႔ စာေပ ၊ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာ ၊ ဘာသာတရား စသည္ျဖင္႔ ကိုယ္႔စိတ္ကို အေျပာင္းအလဲ နဲ႔ သက္သာရာရေစမယ္႔ နည္းလမ္းေတြ နဲ႔ တည္႔မတ္ၾကရတာေလ။

            ကိုယ္႔စိတ္ကိုယ္ မထိန္းႏိုင္လုိ႔ ရူးသြားတဲ႔ အရူးေတြကလည္း အမ်ိဳးအစား အမ်ားသားရယ္။ သူေဌးရူး ၊ ေခြးရူး ၊ ေဆြးရူး ၊ ကေလးအရူး ၊ လင္တရူး ၊ မယားတရူး ၊ သမၼတရူး ၊ အဆိုေတာ္ရူး ၊ ရုပ္ရွင္မင္းသားရူး ၊ ကဗ်ာဆရာရူး ၊ ဇာတ္မင္းသားရူး ၊ စပါယ္ရာရူး ၊ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ရူး ၊ ဘုန္းၾကီးရူး ၊ ရပ္ကြက္လူၾကီးရူး ၊ ဖိုက္တာရူး ၊ ဆရာရူး ၊ စံုေထာက္ရူး ၊ ကြက္စိပ္ရူး ၊ ဗိုလ္ရူး  စသည္ျဖင္႔ စံုကို စံုႏိုင္လြန္းတယ္ ဒါေတာင္ ဘာအရူး ရူးလို႔ ရူးမွန္းမသိတဲ႔ အရူးမ်ိဳးက ရွိေသး။

            Psycho Problem ေတြထဲမွာ တျခားလူေတြ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစတဲ့ အျပဳအမူကေတာ႔ ကိုယ္မသိ ၊အကြၽမ္းတဝင္ မျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို ကိုယ့္ အနီးအနား ရွိတဲ့ အျခားသူ ႏွွစ္ေယာက္က ေဆြးေႏြးေန လက္ဆံုက် ေနၿပီဆို အဲဒီႏွစ္ေယာက္ကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေအာင္ျပဳမူတာမ်ိဳး ၊ ေဆြးေႏြးလက္စ အေၾကာင္းအရာ ကို လမ္းလြဲၿပီး ေဆြးေႏြးခ်က္ကို ပ်က္စီး ေအာင္ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္တာမ်ိဳး။ အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ Guitar ဝိုင္းက သီခ်င္းေအာ္ဆိုေနတာကို ေတာ္ပါေတာ့ဗ်ိဳ႕။ ေတာ္ရင္ဘယ္ေလာက္ေပးမရမလဲ' ဆိုၿပီး ေဘးကေန ေနွာက္တာမ်ိဳးေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းေတြ သီခ်င္းဆိုရင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား အဲဒီလို စတတ္တာ ထံုးစံရွိေပမယ့္ အနားကပ္ၿပီး တိုးတိုးေလး စေနာက္ရံုပါပဲ။ တကယ္တမ္း Psycho Problem ရွိတဲ့ သူေတြ မွာေတာ့ သူမ်ားသီခ်င္းဆိုတဲ့ အခ်ိန္ အမ်ားၾကားေအာင္ ေႏွာက္ၿပီး ေအာ္တတ္တာမ်ိဳးေပါ့။ Music Concert ေတြ မွာ အဆိုေတာ္ေတြ ကို ေရသန္႔ဘူး နဲ႔ ပစ္တာေတြ နဲ႔ သီဆိုေနတဲ့ ဂီတ အမ်ိဳးအစားကို ပုတ္ခတ္ဆဲဆို တာေတြ ကလည္း ဒီလိုမ်ိဳး Psycho Problem ေၾကာင့္လို႔ ဆိုေကာင္း ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ရဲ႕ေလ။
ဘာသာမဲ႔ Psycho Problem
            ဘယ္ဘာသာမွမကိုးကြယ္ဘူး ဘာသာမဲ့ ဆိုၿပီး သူမ်ားေတြ ရုပ္ထု ရည္စူးကိုးကြယ္တာကို အျပစ္လိုက္ေျပာေနတာလည္း တကယ္႔ျဖဴစင္တဲ႔ ဘာသာမဲ႔ေတြ ရဲ႕ သိကၡာ အဆင္႔အတန္းတစ္ခုကို ခ်ိဳးႏွဲ႕လိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္လိမ္႔မယ္။ ကိုယ့္စိတ္လြတ္လပ္ခြင့္ကို ျမတ္ႏိုးရင္ သူမ်ားစိတ္ကိုလည္း အေႏွာက္အယွက္ေပးတာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ဘူး။ ရုပ္ထုျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာက္တံုးျဖစ္ျဖစ္ ၊ သစ္ပင္ျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳက္တာ ထိုင္ကန္ေတာ့ခြင့္ရွိတယ္။ ဘာသာမဲ႔ဆိုတာ အားလံုးနဲ႔ လြတ္ကင္းခ်င္လုိ႔ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ေဖာက္ထြက္ေတြးေခၚခ်င္လို႔ စိတ္ကို ရွင္းလင္းတဲ႔ အေနနဲ႔ ဘာသာမဲ႔လိုက္ျခင္း လုိ႔ ယူဆမိတယ္။ ဘာသာမဲ့ လို႔ ခံယူၿပီး သူမ်ားရဲ႕ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ႀကိဳး စားေနတာကလည္း Psycho Problem ျဖစ္ေနတာပဲ ထင္တယ္ေလ ။
ေအးေဇာ္ဦး Psycho
            ကိုယ္ေတြ ကိုးတန္း ၊ ဆယ္တန္း ေလာက္တုန္းက ေရးေပးပါ စာအုပ္ကေလးေတြ ေခတ္စားလာတယ္။ အဲဒီတုန္းက စာအုပ္ကို တစ္ေယာက္က ၀ယ္ျပီး ရင္ စာေမးပြဲေျဖခါနီး အတန္းေဖာ္ေတြကို လိုက္ျပီး အမွတ္တရ ေရးခုိင္းတယ္။ အဲဒီထဲမွာ အထူးျခားဆံုးကေတာ႔ ေအးေဇာ္ဦး ပဲ ေအးေဇာ္ဦးက အေတြး ၊ အေငးသမား။ ေျပာရရင္ ဗီဒီယိုထဲက ဇာတ္လိုက္ လိုမ်ိဳး ျပဳမူေနထိုင္ ေျပာဆိုတတ္တယ္။ ေတာ္ကီ ကလည္း ဘယ္က ေန ဘယ္လို က်က္ထားမွန္းမသိတဲ႔ ေတာ္ကီ မ်ိဳး ကို ေျပာတတ္တယ္။ သူအျမဲတမ္းေျပာေလ႔ရွိတဲ႔ စကားတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒါကို ေရးေပးပါ စာအုပ္ေတြ သူ႔လက္ထဲ ေရာက္လာတဲ႔အခါ က်ရင္ အဲဒီ စကားစာပိုဒ္ ကိုပဲ ေရးေပးတတ္တယ္။ ဒီႏွစ္ ေႏြရာသီလည္း ဒီစကား၊ ေနာက္ႏွစ္ ေနာက္တစ္တန္းတက္လို႔ ေႏြရာသီေရာက္တဲ႔အခါ ေရးေပးပါစာအုပ္ အသစ္မွာလည္း ဒီစကား။ ဒါကိုပဲ သူ႔မွာ ေရးတတ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူေအာင္လို႔ေတာ႔ သူက အပ်ိဳးေလးေတြ ေျပာင္းတတ္တယ္။ ပထမစာအုပ္မွာ အပ်ိဳးတစ္ခုနဲ႔ သူ႔လက္သံုး မူပိုင္စကား ကို ေရးျပီးရင္ ေနာက္တစ္အုပ္ မွာ ေနာက္ထပ္ အပ်ိဳးတစ္ခု နဲ႔ အဲဒါကိုပဲ ထပ္ေရးတယ္။ ကိုယ္ေတြကေတာ႔ ေရးေပးပါစာအုပ္ ၀ယ္ျပီး သူမ်ား ကို ေရးခိုင္းရတာ ကို သိပ္ျပီး ခံစားမရလို႔ ၀ယ္လည္း မ၀ယ္ဘူး။ လာေရးခိုင္းရင္ေတာ႔ ေပါက္ပန္းေလးဆယ္ အကုန္ေလွ်ာက္ေရးေတာ႔တာပဲ။ ဘယ္လို လွလွပပ ေရးရမယ္ ဆိုတာလည္း မသိပါဘူးေလ။ ၾကာလာေတာ႔ သူ႔ကို ဘယ္သူမွ ေရးေပးပါစာအုပ္ ေပးျပီး မေရးခိုင္းေတာ႔ဘူး။

            တစ္ခါတုန္းက ေက်ာင္းမွာ အလွဆံုးေကာင္မေလး ဇြန္ကိုကို ကို သူ တစ္ဘက္သတ္ လိုက္ၾကိဳက္တယ္။ သူ႔လို ေပါေတာေတာ ကို ဟိုေကာင္မေလးက ဘယ္ၾကိဳက္မလဲ။ တစ္ေန႔ေတာ႔ ဇြန္ကိုကို က သူ႔ကို ဘာေတြ ေကာလိုက္လဲ မသိပါဘူး။ က်ဴရွင္ခန္း ေရွ႕မွာ ငိုင္ေနတယ္။ ကိုယ္ေတြက အတန္းတက္ခါနီး သူ႔ကိုေတြ႔ေတာ႔ ကိုယ္ကလည္း ေရခဲေခ်ာင္းစားေနတာနဲ႔ "ေဟ႔ေကာင္စားမလား" ဆိုေတာ႔ ေခါင္းယမ္းျပတယ္။ မ်က္လံုးေတြက နီရဲလုိ႔။ "ဘာျဖစ္ေနတာလဲ" လုိ႔ ေမးေတာ႔ သူ႔လက္သံုးစကားကို ထပ္ရြတ္ျပတယ္။ စိတ္ညစ္လိုက္တာ။ အဲဒါနဲ႔ "အတန္းမတက္ဘူးလား" ဆိုေတာ႔ ေခါင္းယမ္းျပတယ္။ ညေနပိုင္းမွာ ဒီေကာင္႔ကို က်ဴရွင္ေရွ႕ကို လာေပမယ္႔ အတန္းပ်က္လုိ႔ဆိုျပီး ဆရာက ေဆာ္ပါေလေရာ။
ဆယ္တန္းျပီးတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာေပမယ္႔ သူေရးတဲ႔ လက္သံုးစကား ကို အခုထိ မွတ္မိေသးတယ္။
"ငါ႔ဘ၀မွာ လူေတြအကုန္လံုးကို နားလည္ေပးခဲ႔တယ္။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ တစ္ကမၻာလံုးရဲ႕ ဒုကၡကို ငါ႔ပခံုးေပၚထမ္းထားေပးခ်င္ခဲ႔တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ငါ႔ကို ဘယ္သူကမွ နားမလည္ၾကဘူး" တဲဲ႔။

အစြဲ - စြဲကပ္မႈ ျပႆနာ

            ျမ၀တီ Documentary ကေန လူမင္း ဇာတ္လမ္း "မ်က္ရည္တိုက္ပြဲ" ဆိုတာလာလို႔ ေသခ်ာၾကည္႔ျဖစ္ တယ္။ အဲဒီထဲမွာ လူမင္း နဲ႔ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္ က လင္မယား ။ မိန္းမျဖစ္သူ က တျခားတစ္ေယာက္နဲ႔ ေဖာက္ျပန္တယ္။ ဒါကို သိသြားေတာ႔ ေယာက္်ားျဖစ္သူ က သူ႔မိန္းမ ကိုသတ္ပစ္တယ္။ သတ္ပစ္ျပီးတဲ႔ အခါ သူ႔မိန္းမ နဲ႔ ေဖာက္ျပန္တဲ႔ လူကပဲ သတ္သလိုမ်ိဳး အကြက္ဆင္ ထားတယ္။ သတ္တာမွ ေသခ်ာကို အကြက္ခ်ျပီး DNA စစ္တဲ႔ အေျခအေနအထိ ေရာက္ေအာင္ လုပ္ထားတာ။ ဒါေပမယ္႔ ရဲက ေယာက္်ားျဖစ္သူ က သတ္တယ္ ဆိုတာကို သိသြားတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႔ လူမင္းက မိန္းမ ေၾကာင္႔ ခံစားရတိုင္း လူသတ္ကားေတြ ၾကည္႔တယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ လူသတ္မႈ အေၾကာင္းစံုစမ္းေနရင္း ရဲက အိမ္ကိုလာတဲ႔အခါ ေယာက္်ားျဖစ္သူ က ဗီဒီယိုထိုင္ၾကည္႔ေနတာနဲ႔ ၾကံဳတယ္။ ရဲကလည္း ေယာက္်ားျဖစ္သူ ကို အမႈအေျခအေနေျပာျပရင္း ပံုမွန္မဟုတ္တာ ကို ခန္႔မွန္းမိတယ္။ ေယာက္်ားျဖစ္သူ ရဲ႕ စိတ္အေျခအေန က နည္းနည္း ေတာ႔ ထူးျခားမွန္းသိတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ စကားေျပာရင္း ဗီဒီယိုအေခြေတြ အမ်ားၾကီးထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ကို ရဲက ငွားသြားတယ္။ အဲဒီ ရဲ က အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ အေခြေတြ ၾကည္႔တဲ႔ အခါ ငွားလာတဲ႔ အထဲက လူသတ္ကား တစ္ကား က လက္ရွိ လူသတ္မႈ ျဖစ္တဲ႔ ပံုစံ နဲ႔ တစ္ေထရာတည္း တူေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ တျခားေကာင္လုိ႔ ထင္ေအာင္ ဆံခ်ည္မွ်င္ကို Dead Body ေပၚခ်ထားတာမ်ိဳးက အစေပါ႔။ တကယ္႔ လူသတ္မႈ အေျခအေနနဲ႔ ဇာတ္လမ္းထဲက အသြားနဲ႔ တူေနတယ္။ အဲဒီမွာ ေသသူ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ေယာက္်ား က တကယ္႔ လူသတ္သမား ဆိုတာ ရဲ က ခန္႔မွန္းမိသြားတာပဲ။

            အဲဒါနဲ႔ ဆိုင္သလိုလို ရွိတာကေတာ႔ ငယ္ငယ္က အတုယူမွားခဲ႔တဲ႔ လူေတြ အေနနဲ႔ စိတ္ေ၀ဒနာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားရျပီး လူ႔ေလာကထဲ ၾကီးျပင္းလာတဲ႔ အခါ ကိုယ္႔ မသိစိတ္မွာ ထင္ဟပ္ေနတဲ႔ သူမ်ားလုပ္ခဲ႔တဲ႔ အျပဳအမူကို ထပ္တူထပ္မွ် လုပ္ေလ႔ရွိၾကတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက သူမ်ား အိမ္မွာ ကပ္ေနခဲ႔ရတယ္။ အိမ္ရွင္က ေမာက္မာတာမ်ိဳး ခံရတဲ႔ အခါ။ ကိုယ္တကယ္ ၾကီးျပင္းလို႔ အိမ္ပိုင္ရွိျပီး အိမ္ငွားေတြ နဲ႔ ျပန္ဆက္ဆံရရင္ ငယ္ငယ္က အိမ္ပိုင္ရွင္ က ေမာက္မာသလိုမ်ိဳး ေမာက္မာတတ္တာမ်ိဳး ။ ငယ္စဥ္က မိဘ ျဖစ္သူေတြ ရဲ႕ လိင္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ေဖာက္ျပန္ မႈေတြ နဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ ရတဲ႔ သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ၾကီးျပင္းတဲ႔ အခါ လိင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ေဖာက္ျပန္မႈေတြ ကို စနစ္တက် ေဖာက္ျပန္ျပီး လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း ၾကားထဲမွာ ေနထိုင္ ရွင္သန္ ေနတာမ်ိဳး ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္တဲ႔ မိဘ ရဲ႕ ေအာက္မွာ ၾကီးျပင္း လာရျပီး အဲဒီ အျဖစ္ဆိုးေတြ က မသိစိတ္ထဲ ကိန္းေအာင္းေနတဲ႔ အခါ ၾကီးျပင္းလာတဲ႔ အခါ ရည္းစားမ်ားတာကို ဂုဏ္ယူေနတာမ်ိဳး ၊ ရည္းစား တစ္ေယာက္ျပီး တစ္ေယာက္တြဲ။ တြဲတဲ႔ ရည္းစားတိုင္း ကိုလည္း ထားရွိတဲ႔ ဆက္ဆံေရး ဟာ အဆင္ေျပေျပ မျဖစ္တာမ်ိဳး နဲ႔ ကိုယ္႔ဘက္က က်င္႔သံုး ေနထိုင္ ဆက္ဆံမႈ မမွန္ပါတာေၾကာင္႔ ရည္းစားေတြ က စြန္႔ခြာသြားတဲ႔ အခါ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ေတြဟာ ကို္ယ္႔အေပၚ သစၥာမဲ႔တဲ႔ သူေတြ ပါလားလို႔ မသိစိတ္ကေန ထင္ျမင္ယူဆ ျပီး ဆက္တိုက္ဆိုသလို အမွားေတြ က်ဴးလြန္ေနတာမ်ိဳး။ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ ငယ္ငယ္တုန္းက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ (ဒါမွမဟုတ္) ကိုယ္နဲ႔ ထိစပ္ ပတ္သက္ရာ လူေတြမွာ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေစာ္ကားမႈ ေတြ ၾကံဳရတာမ်ိဳး ၊ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း အတြင္း လက္မခံႏိုင္တဲ႔ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေတြ ၾကံဳေတြ႕ခဲ႔ရင္ ၾကီးျပင္းလာတဲ႔ အခါ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ေတြ အေပၚ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်ဴးလြန္မႈ ကို မသိမသာ က်ဴးလြန္ေနတာမ်ိဳး ၊ ကိုယ္႔ပတ္၀န္းက်င္ နီးစပ္ရာ ကိုလည္း အဲဒီက်ဴးလြန္မႈေတြမွာ ပါ၀င္ဖို႔ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းလမ္းေတြ နဲ႔ ျမွဴဆြယ္တာမ်ိဳး စသည္ျဖင္႔ ျဖစ္တတ္ၾကတယ္။

ဒါဟာ မသိစိတ္မွာ ကပ္ျငိေနတဲ႔ မရွင္းလင္းတဲ႔ စိတ္ေ၀ဒနာ ခပ္မွ်င္းမွ်င္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ခပ္မွ်င္းမွ်င္း စိတ္ေ၀ဒနာကေန အေၾကာင္းအရာ ၾကီးၾကီးမားမားေတြ ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ အဓိက ကေတာ႔ အတုခိုးမွားျခင္းပဲ။

ဒီလိုျဖစ္တာေတြက မွားတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုက ပံုမွန္အေနအထားလဲ? ငယ္ငယ္က အဲဒီလို မႏွစ္သက္စရာ အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ၾကံဳခဲ႔လို႔ တကယ္တမ္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကို တည္႔မတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အိမ္ရွင္ ေမာက္မာသလို ကိုယ္လည္း အိမ္ပိုင္ျဖစ္တဲ႔ အခါ အိမ္ငွားေတြကို မေမာက္မာပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ဆက္ဆံမယ္။ ခ်ိဳသာမယ္။ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်င္႔၀တ္ ေဖာက္ဖ်က္မႈေတြ ကို ျမင္ေတြ႕ခံစားခဲ႔ရရင္ ကိုယ္တိုင္ အရြယ္ေရာက္တဲ႔ အခါ ကိုယ္တိုင္လည္း က်င္႔၀တ္ ေစာင္႔ထိန္းမယ္။ သူမ်ားေတြကိုလည္း က်င္႔၀တ္ ေဖာက္ဖ်က္မႈ ျဖစ္ေအာင္ အားေပးအားေျမွာက္ မျပဳဘူး။ ဒါဟာ ပံုမွန္စိတ္ ျဖစ္တယ္။



            ရုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြ ကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ၾကည္႔ျဖစ္တုန္းက Ghost Whispherer ဆိုတဲ႔ ၀ိဥာဥ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခု ကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ၾကည္႔ျဖစ္ ခဲ႔တယ္။ အဲဒီဇာတ္လမ္းကို စြဲစြဲလမ္းလမ္းၾကည္႔ျဖစ္ေနရင္း အပိုင္း တစ္ပိုင္း ကို ေရာက္တဲ႔ အခါမွာေတာ႔ အဲဒီဇာတ္လမ္းရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ၀ိဥာဥ္ တစ္ခုဟာ ဇာတ္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ အေနာက္ကို လိုက္ျပီး အကူအညီ ေတာင္း တာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ဇာတ္လမ္း မွ ပါ၀င္တဲ႔ ၀ိဥာဥ္ ဟာ လူတစ္ေယာက္ ရဲ႕ သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံရတာ ကို ၾကံဳျပီး မကၽြတ္မလြတ္ဘဲ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔ကို သတ္လိုက္တဲ႔ လူကေတာ႔ အသက္ရွင္လ်က္ ရွိတုန္းပဲ။ ၀ိဥာဥ္က အဲဒီ လူကို မေက်နပ္ပဲ အေႏွာက္ အယွက္ ျပန္ျပဳေနတာေပါ႔။ တကယ္တမ္းေတာ႔ လူသတ္သမား ဟာ စိတၱဇ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ပါ။ သူက သိပ္လွတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကို အေနာက္က လိုက္တယ္။ လိုက္ျပီး ပတ္သက္ တယ္ ။ တြဲတယ္။ အဲဒါတင္မကဘဲ အဲဒီအမ်ိဳးသမီး နဲ႔ သူနဲ႔ ပတ္သက္သြားတဲ႔ အခါ သူတြဲတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္း က လူေတြဟာ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေနတာေတြကေန ေသြဖယ္သြားေအာင္ ၊ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးကို ဖယ္က်ဥ္ျပီ မုန္းသြားေအာင္ လုပ္ေတာ႔တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီး ကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ၾကံစည္ျပီး သတ္ပစ္တယ္။ အဲဒီလို လုပ္ေနရာကေန ေနာက္ဆံုးမွာ ဇာတ္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီးကိုလည္း အဲဒီလူက လာေရာက္ပတ္သက္ျပီး လုပ္ေနၾက ပံုစံအတိုင္း ၾကံစည္ တာေတြ လုပ္ေတာ႔တယ္။

အဲဒီ ဇာတ္လမ္းကို ၾကည္႔ေနစဥ္မွာ ျပင္ပ ေလာကမွာ ၾကံဳခဲ႔ဖူးတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ကို သတိရသလို ၊ အမ်ိဳးသား မိတ္ေတြ တစ္ေယာက္ ကို လည္း သတိရမိတယ္။ သူတို႔ ခ်စ္သူေတြ ကို အျခားသူေတြ နဲ႔ ေ၀းရာမွာ ေနေစ ျပီး သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ခ်ယ္လွယ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ လို႔ သ၀န္တိုစိတ္ တစ္၀က္ နဲ႔ ပတ္သက္က်င္႔သံုးမႈ ေၾကာင္႔ သူတို႔ ရဲ႕ သက္ဆိုင္သူေတြ ဟာ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြ ရဲ႕ တျဖည္းျဖည္းေ၀း သြားခဲ႔ေတာ႔တယ္။ အဲဒီလို ကိုယ္႔သက္ဆိုင္ သူေတြ ကို ထိန္းခ်ဳပ္လြန္းသူေတြ ဟာ သ၀န္တိုစိတ္ ေတြ မ်ားျပားလြန္းတဲ႔ အတြက္ပဲ ျဖစ္မယ္ ထင္ရဲ႕။ သ၀န္တိုစိတ္ဆိုတာဟာလည္း လူ႔စိတ္ အမ်ိဳးအစားေတြထဲက ေမာဟအေရာင္ ေတာက္မႈ တစ္ခုလို႔ ယူဆမိတယ္။


            ရန္ကုန္ ျမိဳ႕ထဲက ဟိုတယ္ တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ အခမ္းအနားတစ္ခု အတြက္ သြားျပီး ရံုး ကို အျပန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ဟာ စီးရမယ္႔ ဘတ္စ္ ကား ကုိ ေစာင္႔ေမွ်ာ္ရင္း ကားဂိတ္မွာ ေထြရာေလးပါး စကား ေတြ ကို ေျပာဆိုေနၾကတယ္။
            ဘယ္က ေန ဘယ္လုိ စကား စပ္မိသြားတယ္ဆိုတာေတာ႔ မသိေတာ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႔ သူငယ္ခ်င္းဟာ Nokia ဖုန္းအေၾကာင္း ကို ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ ေျပာေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အရူးမ တစ္ေယာက္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ အနား ကို မေယာင္မလည္ နဲ႔ ေရာက္လာတယ္။

“အဲဒီ NEVIA က ဘယ္မွာ၀ယ္လို႔ရသလဲ”

            ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတဲ႔ Nokia ကို အရူးမဟာ NEVIA လုိ႔ ၾကားတယ္။ ဘယ္မွာ ၀ယ္လို႔ ရသလဲ ေမးတယ္။ သူငယ္ခ်င္းဟာ အရူးမစကား ကို ၾကားေတာ႔ ခပ္ဟဟ ရယ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ ဆက္မေျပာျဖစ္ၾကဘူး။ အရူးမ ဟာ သူ႔ကို ဂရုစိုက္ဟန္မျပတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ေဘး နားမွာ ရွိေနတုန္းပဲ။ သူ႔အိတ္ထဲက ပစၥည္းေတြကို ဖြေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္႔ လက္ကိုင္ဖုန္း နဲ႔ အရူးမ ကို ဓါတ္ပံု သံုးေလးပံု ရိုက္လိုက္တယ္။ အရူးမ မသိေအာင္ေပါ႔။ မၾကာပါဘူး။ အဲဒီ အရူးမဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အနားက ေန အေ၀းကို ထြက္သြားေတာ႔တယ္။


            ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘာရယ္ေၾကာင္႔မွန္း မသိဘဲ ေၾကြေဂၚလီလံုး ၊ ဖန္ေဂၚလီလံုး ၊ မဲနယ္ေဆးျပား ဗူးခြံသံုးလံုး အရုပ္ ၂၂ ခု ၊ ၀ါးဆစ္ခြက္တစ္ခု နဲ႔ အျခားေသာ တိုလီမုတ္စ ေတြ ကို အာဂ်ီႏိုမိုတို အိတ္အျဖဴတစ္လံုးနဲ႔ ထုပ္ျပီး အိမ္ေရွ႕ က ပိေတာက္ပင္ေပၚမွာ ရွိေနတဲ႔ ငုတ္တစ္ခုမွာ သြားျပီး ခ်ိတ္ထားတတ္တယ္။ အဲဒီေနရာဟာ ကၽြန္ေတာ္႔ပစၥည္းေတြ သိမ္းဆည္းရာ လံုျခံဳတဲ႔ ေနရာရယ္လို႔ ယူဆလုိ႔ပဲျဖစ္မယ္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဲဒီ ပိေတာက္ပင္ေပၚကို တက္တယ္။ အဲဒီ အထုပ္ကို ယူျပီး ေအာက္ကို ဆင္းလာတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ႔အထဲက ပစၥည္းေတြ ကို အျပင္ကို သြန္ခ်လိုက္ျပီး တစ္ခုခ်င္းစီ ကို ထုတ္ၾကည္႔တယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ႔ ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ထဲကို တစ္ခုခ်င္းစီ ျပန္ထည္႔ျပီး ပစၥည္း အေရအတြက္ ကို မွတ္သားထားတယ္။ တစ္ေန႔ကို အဲဒီလို ႏွစ္ၾကိမ္ေလာက္ လုပ္ျဖစ္တယ္ ထင္ရဲ႕ေလ။ တစ္ခါတစ္ေလ မက္ေမာစရာ ပစၥည္းတစ္ခုတစ္ေလ တိုးလာျပီ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလိုပဲ အိမ္ေရွ႕ပိေတာက္ပင္ေပၚက အာဂ်ီႏိုမိုတို အိတ္ကို တက္ယူလို႔ ဖြင္႔ျပီး ပစၥည္း အသစ္ကို ပါ ထည္႔သြင္းလိုက္ေသးတယ္။

            ငယ္ငယ္က အျခား ကိစၥတစ္ခုကေတာ႔ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး တစ္ေကာင္ ကို သျဂိဳလ္ေပးတာပဲ။ ဘာေၾကာင္႔မွန္းမသိ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး တစ္ေကာင္ကို သတ္လိုက္မိတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သတ္ျပီးမွ ပုရြက္ဆိတ္အေလာင္းကို ဒီအတိုင္း ပစ္မထားခ်င္တာနဲ႔ အဲဒီပုရြက္ဆိတ္အေသေကာင္ ကို သတင္းစာ စကၠဴနဲ႔ ေကာင္းေကာင္း ၊ က်က် နန ထုပ္ပိုးတယ္။ အထပ္ထပ္ထုပ္တယ္။ ျပီးေတာ႔ တရုတ္သြားတိုက္ေဆးကဒ္ထူ စကၠဴဘူး ထဲကိ ပုရြက္ဆိတ္ ကို ထုပ္ထားတဲ႔ သတင္းစာစကၠဴလိပ္ကို ေသခ်ာထည္႔ျပီး အိမ္ေဘးနား က ကုကၠိဳပင္ ေျခရင္းမွာ ေျမျမဳပ္ေပးခဲ႔ဖူးတယ္။

            တစ္ခါတစ္ေလ မွာ ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ ကေဖး ဆိုင္ေတြ မွာ ထိုင္ေနရင္း နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ အလ်င္စလိုပဲ ေျခဦးတည္႔ရာကို ေျပးထြက္ခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘယ္ကိုသြားလို႔ သြားရမွန္းမသိဘဲနဲ႔ ေျခဦးတည္႔ရာ ေလွ်ာက္သြားေနမိတယ္။ လွလွပပ နဲ႔ နီနီရဲရဲ ဖူးပြင္႔ေနတဲ႔ ေမလရဲ႕ စိန္ပန္းပင္ေတြ ကို ေငးၾကည္႔ရင္း စကားေတြ ေျပာခ်င္စိတ္ဟာ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ျမည္လို႔။

            ရန္ကုန္ျမိဳ႕ တိုက္ခန္းတစ္ခု အတြင္း ကို အလုပ္ကိစၥ နဲ႔ ေရာက္တဲ႔ အခါ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အလုပ္အတြက္ အသံုးျပဳတဲ႔ ကင္ႏြန္ ကင္မရာေလး ကို ခ်ိန္လို႔ လူအမ်ားရဲ႕ အေပၚကေန ခ်ိန္လို႔ ျမင္ျမင္သမွ်ကို ရိုက္ကူးေနမိေတာ႔တယ္။

            ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းမေပၚ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း လမ္းေလွ်ာက္ သြား ေနခဲ႔ပါတယ္။ ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ မသိပဲေျခဦးတည္႔ရာ။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္ေတြ မွာ ထိုင္ေနတယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း ပန္းျခံတစ္ခုရဲ႕ ေရွ႕က အုတ္ထိုင္ခံုေလးေပၚမွာ ထိုင္ေနတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ႔လည္း အဲဒီလို သာယာျငိမ္းခ်မ္းစြာ နဲ႔ ေတြးခ်င္ရာေတြးေတာ ေငးေမာျပီး ထိုင္ေနရာကေန အလ်င္စလိုပဲ ထထြက္သြားေတာ႔တယ္။ ဘယ္ကိုသြားရမွန္းမသိဘဲနဲ႔ေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ေတြးတယ္။ “ငါ ဘာလို႔မ်ား ေအးခ်မ္းျပီး ျငိမ္သက္တဲ႔ ေနရာက ေန ထထြက္လာမိသလဲ” ေပါ႔။ ေဘးနားမွာက ဆူညံရႈပ္ေထြး တဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ဟာ ေရာ႔ခ္သီခ်င္း ကို ဆိုလုိ႔ရယ္။

ေက်ာ္ညိဳေသြး