ေခ်ာကလက္အက္ေဆး

ေခ်ာကလက္အက္ေဆး
gravatar

အေျခအေနဆိုးရြားလြန္းေနသည့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕က ဘတ္စ္ကားမ်ား
------------------------------------------------------------------------



အခုပံုကေတာ့ ရန္ကုန္မွာေျပးဆြဲေနတဲ့ Bus ေတြရဲ႕ ခရီးသည္တင္ေဆာင္ထားပံုကို ျမင္ေယာင္ျပီးဆြဲထားတဲ့ ပံု ၂ ပံုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္က ခရီးသည္တင္ Bus ေတြမွာ ပံုထဲက အတုိင္း ခရီးသည္ေတြကို တင္ေဆာင္ပါတယ္။ ဘယ္ဘက္အျခမ္းမွာ သံုးေယာက္ခံုေတြရွိျပီး ၊ ညာဘက္အျခမ္းမွာေတာ့ ၂ ေယာက္ထိုင္ခံုေတြရွိပါတယ္။ အလယ္မွာ ၃ တန္း တန္းထားပါတယ္။
.
ရန္ကုန္ထဲမွာ ခရီးသည္အျပည့္နဲ႔ တင္ေဆာင္လာတဲ့ တခ်ိဳ႕ေသာ Bus ေတြကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ကားဟာ ညာဘက္အျခမ္းကို ေစာင္းေနတာကိုေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ ပံုမွာျပထားတဲ့အတိုင္း ခရီးသည္တင္ေဆာင္လာတာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
.
ဘယ္ဘက္အျခမ္းဟာ ညာဘက္အျခမ္းထက္ ခရီးသည္ပိုတင္ထားတယ္ဆိုေပမယ့္လည္း ကားကို အလယ္တည့္တည့္ကေန သံုးတန္းတန္းျပီး လူျပန္တင္တဲ့အတြက္ ၂ ေယာက္ထိုင္ခံုဘက္အျခမ္းျဖစ္တဲ့ ညာဘက္အျခမ္းဟာ လူအေရအတြက္ပိုမ်ားသြားပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကားရဲ႕ညာဘက္အျခမ္းမွာပဲ လူအဆင္းအတက္ အေပါက္ေတြရွိေနတာျဖစ္ျပီး အေပါက္ဝဘက္ေနရာမ်ားမွာလည္း လူေတြထပ္တင္ထားတာေၾကာင့္ ကားကို အလယ္ကေန Balanced ခ်ၾကည့္တဲ့အခါ ကားရဲ႕ညာဘက္အျခမး္က အေလးခ်ိန္ပိုမ်ားျပီး ကားဟာ ညာဘက္အျခမ္းကို ေစာင္းေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
.
အဲဒီအတြက္ ကားရဲ႕ ညာဘက္အျခမ္းက ကားဘီးမ်ားဟာၾကံ့ခိုင္မႈအားပိုနည္းလာျပီး ဘီးေပါက္တာေတြ ၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ကားတစ္ဘက္ျခမး္ကို လဲျပီး ေမွာက္တာမ်ိဳးဟာ အဲဒီလိုအေျခအေနေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တံတားေပၚအတက္ ၊ လမ္းအေကြ႕မ်ားမွာဆိုရင္ အဲဒီလို တစ္ဘက္ေစာင္းေနတဲ့ ကားမ်ားေကြ႕လိုက္တာဟာ သိပ္ကို အသည္းယားစရာေကာင္းသလို ၊ ထိတ္လန္႔စရာလည္း ေကာင္းလွပါတယ္။
.
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ထဲမွာ ကားစီးဖို႔ ၾကံဳတိုင္း အဲဒီလို အေျခအေနျဖစ္ေနတဲ့ ကားမ်ိဳးကို ေရွာင္လႊဲျပီး စီးေလ့ရွိပါတယ္။
.
ကားရဲ႕ၾကံ့ခိုင္မႈ ၊ ခရီးသြားျပည္သူေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္မႈဟာ ျမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနတဲ့ Bus ေတြရဲ႕ ခရီးသည္ထိုင္ခံုေတြ တပ္ဆင္ထားရွိမႈနဲ႔ အမ်ားၾကီးသက္ဆိုင္ေနပါတယ္။
.
ဒါ့အျပင္ အရွိန္ျပင္းစြာေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ တိမ္းေမွာက္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြထဲမွာ အဲဒီလို တစ္ျခမ္းေစာင္း Bus မ်ားကလည္း အမ်ားစုျဖစ္ေနတာ အားလံုးအသိပဲျဖစ္မွာပါ။
.
ဒီလိုမ်ိဳးအျဖစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းဖုိ႔လိုအပ္ေနပါျပီ။ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းလို႔ ဆိုရာမွာ လမ္းေပၚက ကားျပိဳင္ေမာင္းတာေတြတင္မက ၊ ကားရဲ႕ခရီးသည္တင္ထိုင္ခံုေတြ တည္ေဆာက္ပံုအေနအထားေတြကိုလည္း စစ္ေဆးအေရးယူသင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
.
တခ်ိဳ႕ေသာကားမ်ားမွာဆိုရင္ ခရီးသည္တင္ထိုင္ခံုမ်ားဟာ လူဝင္လုိ႔ မရေလာက္ေအာင္ဘဲ က်ပ္ညပ္စြာ တစ္ခံုနဲ႔တစ္ခံု နီးနီးကပ္ကပ္ တပ္ဆင္ထားတာေၾကာင့္ ထိုင္လို႔မရ ၊ ထြက္လို႔ မရတဲ့ အေျခအေနေတြေတာင္ရွိေနပါေတာ့တယ္။
.
ေျပာရရင္ ရန္ကုန္တစ္ျမိဳ႕လံုးက Bus ကားေပါင္းစံုကို စီးဖူးတဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အဲဒီလို တစ္ျခမ္းေစာင္းကားေတြဟာ မ.ထသ ယဥ္လိုင္းေတြမွာ အမ်ားစုျဖစ္ေနတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဘယ္ဘက္က သံုးေယာက္တြဲခံု ၊ ညာဘက္က ႏွစ္ေယာက္တြဲခံုျဖစ္ေပမယ့္လည္း မ.ထ.သ Bus မ်ားမွာကေတာ့ သံုးေယာက္ထိုင္ခံုဟာ ၃ ေယာက္အျပည့္မဆံ့ဘဲ ၂ ေယာက္ခြဲသာ ဆံ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၃ ေယာက္ခံုမွာ ထိုင္တဲ့အခါ ျပတင္းေပါက္နဲ႔ နီးတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္သာ အျပည့္ထိုင္ႏိုင္ျပီး အလယ္ Roll ဘက္ေရာက္တဲ့ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ထိုင္ခံုကို ကိုယ္တစ္ျခမ္းထိုင္လို႔ က်န္တဲ့ ကိုယ္တစ္ျခမ္းကေတာ့ အလယ္လမ္းကို အားျပဳျပီး ေျခေထာက္နဲ႔ ေထာက္လို႔ စီးရပါတယ္။ တျခားေသာ ပါရမီ ၊ အဓိပတိကားလိုင္းမ်ားမွာေတာ့ ဘယ္ဘက္သံုးခံုတြဲဟာ ေသခ်ာတဲ့ ဖင္ထိုင္ခံုအခြက္နဲ႔ျဖစ္သလို ၊ ညာဘက္အျခမ္းဟာလည္း အေနအထားတူ ၂ ခံုတြဲျဖစ္ပါတယ္။
.
မ.ထသ ယဥ္လိုင္းက Bus မ်ားဟာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ညံ့ဖ်င္းတာဟာ အမ်ားျပည္သူအသိပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ေသာ ကားမ်ားဟာဆိုရင္ လက္ကိုင္တန္း မျပည့္စံုတာေတြျဖစ္ေနတာမ်ိဳးရွိသလို ၊ ထိုင္ခံုေတြ ယိုင္ရြဲ႕ေနတာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကားမ်ားမွာဆိုရင္ ကားရဲ႕အေပၚဘက္ လက္ကိုင္တန္းေတြကို ဝါးလံုးေတြနဲ႔ တန္းထားတာေတာင္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
.
လိႈင္သာယာ ၊ ေရႊျပည္သာ စတဲ့ ေနရာမ်ားကေန ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္းျဖစ္တဲ့ ေျမနီကုန္း ၊ ေရႊဂံုတိုင္ ၊ လမ္းမေတာ္ ၊ ဆူးေလ စတဲ့ေနရာမ်ားကို သြားေရာက္ျပီး အလုပ္လုပ္ၾကရတဲ့သူေတြဟာ ဒီလို မ.ထ.သ ရဲ႕ ကားအေဟာင္းေတြေပၚမွာ က်ပ္က်ပ္ညပ္ညပ္စီးၾကရတာပါ။ အဲဒီလိုအေျခအေနမွာ ကိုင္စရာတန္းမျပည့္မစံုျဖစ္သလို ၊ ကားက်ပ္တာေၾကာင့္ ေျခေထာက္ႏွစ္ဘက္ကို ေသခ်ာမေထာက္ႏိုင္ဘဲ၊ ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္းကိုသာ အားျပဳျပီး ကားစီးရတဲ့ ဒါဏ္ေတြေၾကာင့္ ၾကာရွည္မွာ ေျခေထာက္နာက်င္တဲ့ေဝဒနာေတြလည္း ခံစားၾကရပါတယ္။
.
အသက္ ၁၇ ႏွစ္ကတည္းက ရန္ကုန္ျမိဳ႕ထဲသြားလို႔ သင္တန္းတက္ ၊ အလုပ္လုပ္ရင္းစီးခဲ့တဲ့ Bus ကားစီးတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳဟာ အခုလို အသက္ ၃၂ ႏွစ္ျပည့္တဲ့အခါ ၁၅ ႏွစ္ဝန္းက်င္ရွိခဲ့ပါျပီ။ ၁၅ ႏွစ္လံုးလံုး ရန္ကုန္ ဘတ္စ္ကားစီးရင္း အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မတ္တပ္ရပ္ရတဲ့ဒါဏ္ေတြဟာ မနက္လင္းတိုင္း ေျခဖနာင့္နာတဲ့ ေဝဒနာကို ခံစားရင္း အိပ္ရာထခဲ့ရတာပါပဲ။ ဒါေတြ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ လြန္ေျမာက္မွာလဲ။
.
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေက်လည္မႈ ၊ တင္းက်ပ္မႈ ၊ အလိုမက်မႈေတြျဖစ္တိုင္း လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိတဲ့ စကားလံုးေတြ ၊ စာသားေတြ ေရးခ်တာကေတာ့ အက်င့္ပါေနခဲ့ပါျပီ။ ေျခဖေနာင့္ နာက်င္တဲ့ ေဝဒနာကို လက္ေခ်ာင္းထိပ္ေတြ ကြန္ပ်ဴတာလက္ကြက္ေတြဆီ ထိကပ္ ေျပးလႊားစာရိုက္ရင္း ဘဝအေမာကို ေျဖရေတာ့တာပါပဲ။
.
ေက်ာ္ညိဳေသြး
http://www.facebook.com/KyawNyoThway
.
#Yangon_Bus #Hamburger_KNT #Daily_Life_In_Yangon #Transpotations